22 ianuarie 2011

Dragostea încredinţează lăuntric

.


Dragostea adevărată îl încredinţează lăuntric pe celălalt fără manifestări exterioare.

Dragoste înseamnă să asculţi cu durere mâhnirea celuilalt. Dragoste înseamnă şi o privire îndurerată şi un cuvânt pe care îl vei spune cu durere celuilalt când el se confruntă cu o greutate. Dragoste înseamnă să participi la durerea lui, să-l odihneşti în necazul lui. Dragoste înseamnă să rabzi un cuvânt greu pe care ţi-l va spune. Toate acestea ajută mai mult decât cuvintele multe şi decât manifestările exterioare.

Când suferi lăuntric pentru celălalt, Dumnezeu îl încerdinţeaza lăuntric de dragostea ta şi atunci el o simte chiar şi fără manifestări exterioare. Tot aşa se întâmplă şi când nu se exteriorizează răutatea pe care o avem înlăuntrul nostru - şi în acest caz celălalt tot o simte.
Vezi, şi diavolul, când se arată ca un "înger de lumină", chiar dacă e înger, aduce tulburare, pe când Îngerul adevărat aduce o bucurie negrăită.

Celălalt simte dacă îl iubeşti cu adevărat sau te prefaci, fiindcă dragostea se transmite ca o telegramă...

Cuviosul Paisie Aghioritul - Cuvinte duhovniceşti
(Din volumul Patimi şi virtuţi)



9 comentarii:

  1. Asa este! Scumpul Parinte, cata dreptate are!

    Duminica binecuvantata, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc, Liliana, pentru gând, binecuvântările bucuriei peste noi toţi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Dragostea profund impresionată în mod plăcut de cuvintele frumoase pe care le-ai citat mi-a spus să-ţi dau un răspuns din partea ei prin următoarea strofă:

    Zicea -"Mă mir că te-ai gândit
    Să-mi cânţi o odă.
    De când poeţii s-au prostit,
    Amorul nu mai e la modă."
    Dragostea are dreptate. Amorul nu mai e azi la modă în versuri ci doar la colţ de stradă. Acum e la modă să scri aberaţii postmoderniste în versuri albe, pe care se pare că toţi le înţeleg, numai eu nu.
    Tot mai mare era un Topârceanu...

    RăspundețiȘtergere
  4. Am preluat si eu pe blog postarea ta. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, Radu, subscriu zâmbind la ce spui şi adaug cu de la Eminescu citire: "E uşor a scrie versuri/Când nimic nu ai a spune,/Înşirând cuvinte goale/Ce din coadă au să sune..." :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Adriana, cu drag! Te îmbrăţişez!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mariana am mai trecut pe aici dar nu m-am iscalit , acum am venit din nou dar de data aceasta ma iscalesc si sti de ce?chiar ma gandeam la simplitatea si frumusetea ta interioara...asta imi reda blogul tau, asta inteleg eu din el.
    Slavit sa fie Domnul!

    RăspundețiȘtergere
  8. Corina, îţi mulţumesc de vizită şi de gând, prezenţa ta e oricând bucurie şi mai mult de-atât - e părtăşie!
    Să fie slăvit Dumnezeul nostru în veci!

    RăspundețiȘtergere
  9. ce superb spus dragostea se transmite ca o telegrama. foarte frumos textul.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails