17 februarie 2014

O cafea în aşteptare. File de jurnal


Bună dimineaţa la cafeluţă!

Recitesc o carte pe care mi-am cumpărat-o acum câţiva ani - Biografia unui destin misionar. Jurnalul părintelui Alexander Schmemann - şi pe care am citit-o atunci dintr-o suflare, nu pentru că s-ar fi citit uşor, ci pentru că nu pridideam să mă mir văzând că-mi tălmăceşte frumos şi adevărat răspunsuri la întrebări sau nedumeriri sau că-mi confirmă şi lămureşte simţiri ori bănuieli. 
O recitesc ca şi când aş citi-o prima oară, deşi e plină de sublineri şi observaţii pe care le-am făcut, după obiceiu-mi, o redescopăr şi îmi propun să trec mai conştientă şi mai mulţumitoare prin fiecare nouă zi.


Sursa - Google


Vineri, 9 martie 1973
...
Greşeala majoră a omului modern este identificarea vieţii cu activismul, cu gândirea, etc. şi de aici incapacitatea de "a trăi", pur şi simplu, adică de a simţi, de a preţui, de a trăi viaţa ca dar veşnic.
Să păşeşti spre gară în lumina primăverii sub stropii de ploaie, să poţi vedea, să simţi, să priveşti o rază de soare ce odihneşte pe un perete - toate acestea constituie realitatea vieţii. Ele nu sunt împrejurări ale activismului sau ale gândirii, nu sunt doar un fundal insignifiant, ci sunt modul pentru care cineva acţionează sau gândeşte. 
Doar în această realitate a vieţii Dumnezeu Se revelează, iar nu în acte şi gânduri.
Din această cauză Julien Green are dreptate când afirmă: "Totul este altundeva" - "Singurul adevăr stă în leagănul ramurilor desfrunzite".
 La fel se întâmplă şi în comunicare. Nu se comunică prin discuţii şi polemici. Cu cât comunicarea este mai profundă şi mai însufleţită, cu atât este mai puţin condiţionată de cuvinte. Mai mult, ne temem de cuvinte, deoarece ele pot risipi comuniunea, pot îndepărta bucuria.

Luni, 2 aprilie 1973
....
Primăvara este blândă, aproape umilă. O duminică ploioasă. Liniştea, pustietatea acestor sătucuri. Bucuria vieţii trăite dincolo de activismul superficial, bucuria care este esenţa vieţii...Şi în noaptea târzie, ploaia, luminile şi viaţa din spatele ferestrelor luminate. 
Dacă nu ne este dat să simţim toate acestea, ce pot însemna cuvintele "Pe Tine Te lăudăm, pe Tine Te binecuvântăm, Ţie Îţi mulţumim...?"




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails